Monthly Archives: Srpen 2014

Liga spravedlnosti 1: Počátek

Scénář: Geoff Johns
Kresba: Jim Lee

obrtisk_2935Hlavním důvodem, proč jsem si tento komiks koupil, pro mě byla výborná práce Geoffa Johnse na novém Aquamanovi. Říkal jsem si, že takovýhle svižný a moderní styl bych uvítal i u mých oblíbenějších hrdinů… A tato Liga spravedlnosti přesně splnila má očekávání.

Justice League v New52 skvěle využívá tohoto nového „restartu“. Přenášíme se v komiksu do minulosti (tj. je tím jasně dané, že to není úplný restart, většina sérií normálně pokračuje „v průběhu“, ne od úplných počátků) a to do chvíle, kdy se Liga spravedlnosti poprvé zformuje kvůli záhadné hrozbě z vesmíru. Nebudu vám nic nalhávat, příběh je velmi jednoduchý… což vůbec nevadí, protože jeho zpracování po jak scenáristické, tak kresební stránce je parádní. Johns nám pěkně dávkuje postavy, nenásilně o nich zjišťujeme nějaké ty věci kolem, ty se pomalu dávají dohromady, ale to vše se děje v až bleskovém tempu. Akce střídá akci a přesto si tyto postavy stihnete oblíbit a fandit jim.

Jim Lee se snaží ze všech sil, Geoff Johns také a nezapomíná ani na humor, ačkoliv je jinak komiks vizuálně spíše temnější. Tento komiks je také velmi filmového rázu, takže případný hraný film s Justice League by z něho mohl čerpat – to budování superhrdinského mýtu v přímém přenosu je něco úžasného. Aby toho nebylo málo, tak restart New52 tu plní jednu svoji funkci dokonale – je to naprosto vynikajícím startovním komiksem pro všechny, které Justice League zajímá a bojí se, že by se ztráceli v ději nebo postavách.

Začátek série Ligy spravedlnosti je prostě skvělým superhrdinským bonbónkem, který je vhodný jak pro nováčky, tak pro komiksové matadory.

8/10

20027_2 b_c5086-c98d36f33e589d097deb838f8c00fce8 b_c5087-d3782886c30eecb0d07083e749812f24

, , , , , , ,

Catwoman 20-25

Scénář: Chuck Dixon, Deborah Pomerantz
Kresba: Jim Balent, Brian Steelfreeze

Catwoman_v.2_24Tato první dlouhá série Catwoman mě zaujala. Scenáristicky byla občas hodně fajn, občas bohužel i průměrnější, ale jistotou zůstávala příjemná kresba Jima Balenta. Catwoman je zde zobrazována jako zatraceně sexy kost s velkými balóny, ale líbí se mi, že má poměrně realistický kostým, který zakrývá v podstatě celé její tělo (ačkoliv to tělo taky až nerealisticky obepíná, takže i přesto vidíme detailně její křivky…). Přestože je Catwoman smrtonosně sexy, tak také její charakter není úplně špatně zpracovaný, především je to opravdu žena, která je naprosto soběstačná a většinou bývá paní situace.

Bohužel zdejší příběhy jsou průměrnější. Nejprve se Catwoman vydává na natáčení filmu o velkém monstru, aby ukořistila ceněný scénář pro jiného filmaře, což se samozřejmě zvrtne a zdejší příšera rozhodně nebude jenom z papundeklu. Postupně zhoršující se příběh napsala Deborah Pomerantz, která na chvíli vystřídala scenáristu Dixona. Ten pojednává o jakési zamotané rodinné situaci jak z telenovely, kde ten miluje tu, ale ona ho zradí, bratři jsou kvůli ní rozhádaní, a do toho ještě zasahují naštvaní otec a strýc… Jo a všichni jsou to teda taky mafiáni naštvaní na Catwoman za to, že jim kdyis ukradla vzácný klenot. Pravděpodobně se Pomerantz snažila o jakousi moderní shakespearovskou tragédii, ale skončila u zcela nudné vztahovky, která je čím dál tím úpornější a nudnější.

V čísle 25 se Dixon vrací, ale bohužel s poměrně průměrným příběhem o šíleném domě, v němž zesnulý milionář měl zanechat vzácný poklad. Kladem je přítomnost Robina, záporem přítomnost nudného týmu Psyba-Rats. Toto číslo má své hezké momenty, ale příliš obyčejný scénář je zbytečně roztažený na 30 stran. Velmi krásnou třešničkou na dort, která zlepšuje celkový dojem, je poté minipříběh na konci, v němž se Catwoman mstí nelegálním prodejcům kožešin z ohrožených druhů. Tento scénář má sexy ponurou kresbu od Briana Steelfreeze, která připomene mistra Eduarda Rissa.

Dohromady je tato Catwoman ale bohužel dosti průměrným počtením – doufám, že se série dále zlepší a dočkám se lepších příběhů.

6/10

Catwoman v1 20 14 catwoman_1995_#023_08 catwoman_1995_#025_35

,
[Top]

Astonishing Spider-Man & Wolverine

Scénář: Jason Aaron
Kresba: Adam Kubert

Astonishing-Spider-Man-Wolverine-1-2nd-PrintingTýmovku dvou možná nejoblíbenějších superhrdinů Marvelu jsem si musel přečíst především kvůli scenáristovi Jasonu Aaronovi, jednomu z nejfantastičtějších současných komiksáků. Jeho podání Wolverina je naprosto úžasné a dle mého názoru i úplně nejlepší, ale jak si poradil s užvaněným Spider-manem? Nepřekvapivě výborně.

Příběh komiksu je pořádně ujetý. Začíná scénami, v nichž Petr Parker a Logan žijí v pravěku, kam byli v čase ze záhadného důvodu přemístěni a teď nemůžou zpět. Sice už se tam docela pěkně zabydleli – Petr zkouší vyvíjet různé technologie a zkoumá přerostlé pavouky a Logan vede tlupu malých opičích lidí – ale podle Parkerových výpočtů je každou chvílí sejme meteorit, který kdysi vyhubil dinosaury. Z pravěku se však nakonec dostanou a cestují ze záhadných důvodů časem. Jason Aaron ale nepojal cestování časem obyčejně. Nenechává Spideyho a Wolverina teleportovat se do středověku a superbudoucnosti, nedělá z nich mušketýry či kosmonauty, jeho cestování v čase prostě není nijak zvlášť atraktivní. Spíše se výborně soustředí na postavy a zajímavé situace.

Scénář je tedy často pořádně ujetý a jak bývá u Aarona zvykem, slušně originální. Především mě ale těší skvěle napsaní Spider-man a Wolverine a taky nesmím zapomenout na moc hezkou kresbu Adama Kuberta. Také musím pochválit vynikající konec, který je překvapivě dramatický a je to celkově prostě parádní finiš komiksu.

Jason Aaron napsal už epičtější a úchvatnější komiksy, ale i když je tento komiks spíše pohodovějším počtením, tak i v něm ukazuje svůj cit pro postavy a dokonale zvládnuté vypravěcí techniky.

8/10

P.S. Při případném čtení si povšimněte, že v závěrečné Wolverinově scéně mu dává pivo barman nápadně připomínajícího Jasona Aarona.

4917 1172080-_2 1172083-_5

, , ,
[Top]

Ultimate Comics: Ultimates 18.1-24

Scénář: Sam Humphries
Kresba: Dave Eaglesham, Scot Eaton, Joe Bennett

Ultimate-Comics-The-Ultimates_19-674x1024Ultimátní supertým se neobjevuje v komiksech často, ale když už ano, tak to většinou stojí za to. Tato čísla se ale bohužel řadí k té menší množině komiksů. Jakousi restartovanou či novou sérii Ultimates „Ultimate Comics: Ultimates“ (není nad jednoduchost, že?) dostal nejdřív do pařátů zajímavý talentovaný scenárista Jonathan Hickman a rozjel v prvních číslech něco naprosto úžasného a dechberoucího. Bohužel však svůj rozjetý příběh zcela nedokončil, ze série odešel a nahradil ho Sam Humphries. Jeho dokončení Hickmanova příběhu sice nebylo hickmanovsky epické, ale bylo velmi slušné. Jeho vlastní příběhy jsou ale mnohem horší.

V ultimátním světě se teď dějí velmi odvážné a zajímavé věci, které jsou co se týče námětu hodné tohoto nejlepšího alternativního superhrdinského vesmíru, jenž je natolik dobrý, že se jím inspirují série hlavní. Konkrétně se Spojené státy kvůli různým událostem „rozpojí“ a různé části Ameriky proti sobě bojují či spolu uzavírají koalice. Řád se snaží nastolit Captain Amerika… tentokrát i jako prezident.

Takovýhle příběh by někteří scenáristi jistě zajímavě zpracovali, ale nikterak Humphries. Ten se plácá v povrchních storylinech jak z nějakého mnohem dětštějšího komiksu, čemuž odpovídá i kresba, která je místy pěkná, ale místy umělá a zcela průměrná. Co mě však na tomhle komiksu vyloženě štvalo, bylo přidávání postav a nápadů z hlavního marvelovského vesmíru, což má samozřejmě teoreticky smysl, když na jeho základech byl ultimátní vesmír postaven, jenže zde je to naprosto nenápadité, primitivní a samoúčelné. Například Iron Man si začíná říkat a vypadat jako Iron Patriot, Nick Fury má svou „bílou“ identitu a přijdou i trapné ultimátní verze Tigry, Visiona, Black Knighta a dalších.

Humphries se snaží přes podprůměrné scénáře a nezvládnutý koncept aspoň drsňačit, což se mu ale daří čím dál méně. V těchto číslech se najdou povedené akční scény, ale těch je opravdu jen hrstka. Převažují zápory, a tak tento komiks pro mě rozhodně nebyl příjemným počtením.

Bohužel jeden z mála mizerných ultimátních komiksů.

4/10

d2accaf0622222cac755561ff0047759 ultimate-comics-ultimates-24_6 018e48432d40f32039bdd7a361dd4dc1

, , , , , , ,
[Top]

Fantastic Four 01-10

Scénář: Stan Lee
Kresba: Jack Kirby

FF009CoverJedna z největších superhrdinských klasik. Stan Lee s vydatnou pomocí kreslíře Jacka Kirbyho změnil pohled na superhrdiny ve vydavatelství Marvel, a tohle byla jeho první velká pecka. Po vypulírovaných dokonalých bozích s věčným úsměvem na rtech najednou přišli superhrdinové, jejichž civilní život výrazně zasahuje do toho superhrdinského, kteří se mezi sebou hádají, mají výrazné nedostatky a dokonce jsou oškliví. Není divu, že ztělesnění antihrdiny – oranžový vztekloun Thing – se stal nejpopulárnějším hrdinou té doby (později ho až zastínil další na tehdejší dobu zcela neobvyklý superhrdina Spider-man). A nejlepší je, že první marvelovská pecka je pořád výborně čitelná i dnes, po více než 50 letech.

Pročítal jsem i různé jiné starší marvelovky a ty se kvalitou dost lišily. Spider-man se pořádně až rozjede od 50. čísla (tj. od čísla, které je u nás vydáváno v Comicsových legendách), Iron Man je přehnaně naivní a infantilní a takoví Avengers mně přišli vyloženě nudní. Fantastic Four ale šlape perfektně, aspoň tedy těchto prvních 10 čísel.

Fantastická čtyřka se sice neustále handrkuje, ale do toho se také setkává i s různými protivníky, z nichž někteří jsou dodnes památnými padouchy – Mole Man, Doctor Doom, Sub-Mariner… dokonce dojde i na první podobu Skrullů. Mnohé příběhy jsou dost ulítlé (například když Sub-Mariner přesvědčí tým, že s nimi chce natočit film, aby je mohl rozdělit a jednoho po druhém odstranit), některé nemají vůbec špatnou sci-fi zápletku (FF začne být náhle nenáviděná kvůli paprskům jedné umírající mimozemské civilizace, která chce využít schopnosti Reeda Richardse, což má velmi zajímavý a poměrně nečekaný závěr).

První čísla Fantastic Four jsou kouzelnou superhrdinskou klasikou, která je samozřejmě v mnohém naivní, až střelená, ale ta snaha o něco nového, o realističtější pojetí, z nich tryská téměř na každé straně. Výborná oddechovka.

7/10

FF001_131 FF005_30 FF009_23-kirby

, , , , ,
[Top]

Le Sursis Vol 2 (V úkrytu 2)

Scénář: Jean-Pierre Gibrat
Kresba: Jean-Pierre Gibrat

5953_761209Druhý díl je opět velmi příjemným evropským počtením – ačkoliv kvůli tématu se najdou chvíle i velmi dramatické. Příběh se totiž odehrává v okupované Francii za druhé světové války. Mladíkovi Juliennovi se podaří z války utéct a vrací se do své rodné vesničky, kde se s pomocí své matky ukrývá před Němci a kolaboranty v opuštěném bytě. Z malého okýnka pak sleduje život na vesnici a především svou vysněnou lásku…

Komiks klade spíše důraz na tu poklidnější atmosféru, ve druhém díle narazíme také na nějakou tu romantiku, ale čtenář se saozřejmě dočká i dramatu a akce. To vše v kouzelné kresbě Gibrata, který si dává obzvlášť záležet u hlavní ženské postavy. A malý tip – v 90 % nedětských evropských komiksech se dočkáte nahoty, takže… Řekněme, že při čtení budete určitě Juliennovi držet palce, ať mu to s tou jeho dívčinou dopadne.
Dohromady velmi milá francouzská záležitost.

7/10

95787841_o

[Top]

Hitman 7: Stará páka

Scénář: Garth Ennis
Kresba: John McCrea

014df67578901f9b7a6d47125e9d3a4cTahle Ennisova série patří mezi jeho vůbec nejoblíbenější a není se čemu divit. Je v ní parádní kresba, super pamětihodné postavy a kombinuje se v ní s lehkostí jak naprosté komediální úlety, tak i velmi dramatické momenty. Je to bezesporu jedno z nejlepších Ennisových děl.

Book Stará páka začíná hlavně v tom komediálním duchu. Ennis si nejspíš vzpomenul na staré, pravděpodobně komiksové příběhy s dinosaury a nechal Tommyho a další postavy, aby se s nimi utkali. Stejně jako Tommy se nestydí za svůj respekt k těmto pravěkým tvorům, tak bych řekl, že i Ennis tu sice částečně paroduje, ale nezesměšňuje různá starší dinosauří díla.

Poté se trochu zvážní v příběhu, kdy Hitmanovi jde po krk jiný, velmi schopný nájemný vrah, do čehož se zapojí Tommyho velký kamarád a otcovská figura, barman Noonan. Nebudou chybět ani vzpomínky na válečnou minulost – což je něco, co si Ennis opět vyloženě užívá a náramně mu jde. Garth Ennis je samozřejmě velikán válečné komiksové literatury, takže tato vložka nemůže nepotěšit. V závěru se pak taky na plné pecky předvede parodický tým Paragraf osm. Opět se tu sice Ennis tímto směje superhrdinům, ale zároveň jeho superhrdinské postavy nejsou jen karikatury, mají duši, což příběh v této knize krásně ukazuje.
Celkově další vynikající část této úžasné série.

8/10

largea hitman-7-stara-paka-3 16501_1

, ,
[Top]

Mirai Nikki Vol 2

Scénář: Sakae Esuno
Kresba: Sakae Esuno

Mirai-nikki-volume-2Jak se dalo předpokládat, druhý díl mangy Mirai Nikky je ještě šílenější než ten první. Bojůvky proti podivným vlastníkům podivných deníků, které různým způsobem věští budoucnost, jsou v plném proudu. Hlavního hrdinu zezačátku vidíme v zábavním parku se svou sexy šílenou a nebezpečnou stalkerou, u které se rozhodl, že s ní tak nějak bude, ale brzy už se společně dostávají do podivné náboženské budovy, kde se skrývá hned několik šílených vlastníků deníků. Těžko říct, komu se dá věřit a komu už vůbec ne.

Tento díl je plný divoké i brutální akce a všemožných podivností. Dokonce i napínavá a temná atmosféra se občas daří krásně nastolit. Bohužel tempo je možná často až moc rychlé, takže je občas těžké rozklíčovat, co se to sakra děje, a taky jsem aspoň já osobně měl problém sledovat, co kdo zrovna dělá a chce. Postavy jsou sice od sebe vizuálně i povahově odlišné, ale označují se často čísly („tohle je šestka“, „pětka za to může“…) a já mám problém zapamatovat si i normální jména, natož kdo má jaké číslo.

Celkově je to ale opět vcelku originální komiks, který i když je trochu matoucí, tak je zábavný a má co nabídnout.

7/10

1 3 10

[Top]

Mirai Nikki Vol 1

Scénář: Sakae Esuno
Kresba: Sakae Esuno

Mirai_Nikki_Volume_1_Cover_ItalianaManga, která může námětem připomenout Death Note, ale přesto je úplně jiná. Začátek je hodně zajímavý – Hlavním hrdinou je totální outsider, který se vyhýbá lidem a radši se staví do role „pozorovatele“, co suše zaznamenává události kolem sebe do deníčku na svém mobilu. Jeho jedinou společností jsou jeho imaginární kamarádi, supermocný démon, který má božské schopnosti, a jeho malinká posluhovačka. Brzy se však ukáže, že tyto bytosti jsou mnohem skutečnější… A tento „bůh“ se rozhodne, že vyhlásí soutěž, v níž se vítěz stane jeho následníkem. Je vybrána hrstka lidí, z nichž každý má mobilní diář s různými schopnostmi – většinou předvídají v různých časových intervalech a v různých podrobnostech – a ti mají za úkol se najít a navzájem se zabít. Samozřejmě hlavní lůzr se stává soutěžícím, ať chce nebo ne.

Narozdíl od Death Noteu ale Mirai Nikki není žádná psychologická a taktická hra na kočku a myš, jedná se spíše o akční šílenost, kde je zatím docela dost nápadů, takže je to velmi zábavné počtení. Například klučina zjistí, že jedna holčina, (opět klasický manga stereotyp) nejkrásnější a nejchytřejší holka na škole, je do něho zamilovaná… ale do takové míry, že už je to v podstatě stalking. Kluk teď pořádně neví, jak má reagovat, ale v jednu chvíli se rozhodne, že se jí „poddá“, protože se ukáže jako velmi schopná zachránkyně…

Z mínusů musím říct, že kresba není až tak popracovaná a precizní, jak bývá u mangy zvykem. Na druhou stranu má ale autor velmi dobré designy postav. Dále mně zatím přijde hlavní hrdina jako možná příliš velký fňukal. Samozřejmě tu má pár hrdinských momentů, ale drtivou většinu času jenom vytřeštěně čumí. Tak snad přijde nějaký vývoj této postavy.
Zatím hodnotím mangu jako pěkné ulítlé počtení, které je místy i slušně originální.

7/10

5 11 mirai_nikki_v01_c01_b025

[Top]

Captain America 450-454

Scénář: Mark Waid
Kresba: Ron Garney, Pino Rinaldi

cap454Marvel v devadesátkách příliš nezářil. Spousta sérií šla k šípku jak scenáristicky, tak i kresebně (za všechny třeba Spider-man a jeho klonová sága), a to byl případ i Kapitána Ameriky. Naštěstí se jeho série, které absolutně došel dech, zhostil talentovaný Mark Waid, a kvalita šla strmě nahoru. Tato čísla jsou jeho druhým příběhem.

Chvilku to vypadalo, že Captain America je mrtvý (zmizením Captaina Ameriky se s ním jeho dlouholetý scenárista Mark Gruenwald rozloučil), ale nyní se vrátil v plné síle, za což ale vděčí svému úhlavnímu nepříteli Red Skullovi, který ho oživil (resp. doplnil jeho docházející sérum supervojáka), aby mu pomohl s jeho nepřáteli. Téhle týmovky si však všimla americká vláda a na základě toho a incidentu, v němž se ukázalo, že tajemství, které znal pouze Captain America, se nějak dostalo k nepřátelům, došel prezident k těžkému rozhodnutí… Zbavil Captaina Ameriky občanství a poslal ho do vyhnanství, protože se mu nedá věřit.

Cap se teda vydává do Londýna, odkud chce přijít na to, jak očistit své jméno. Společnost mu opět dělá Sharon Carterová, která je na Capa dlouhodobě pořádně naštvaná, protože kdysi taky zmizela a on se vůbec nenamáhal ji hledat, a proto si prožila drsné období, v němž byla mučena a stala se žoldákem. Samotný příběh těchto čísel je obyčejný, skoro až slabý (ukáže se, že z Capova mozku ty informace dostal jeden jeho starý nepřítel…), ale zvlášť díky těmto dvěma postavám jde o skvělou zábavu. Captain America je po mnoha letech opravdu drsný a cool a Sharon je ještě drsnější a neustále Capa sekýruje. Prostě dva alfa-samci, kteří se mezi sebou špičkují, i když postupně už je vidět, že to mezi nimi pořádně jiskří, ať už se Sharon tváří sebenaštvaněji.

Podobně tak Mark Waid zvládá zábavnou akci, které je v komiksu dostatek, takže se čtenář opravdu nenudí. Tento Captain America je opravdu vyvedený, ale přeci jen ten příběh je tu opravdu trochu slaboučký (klasické „jdeme rozbít budku paduouchovi“ + to chování prezidenta bylo trochu přehnané), takže nedám až tak oslňující hodnocení. Ale jinak opravdu dobré počtení.

 7/10

P.S. Dodatečně jsem zjistil, že tento příběh byl nominovaný na Eisnera… Dle mého skromného názoru byla ale první čísla Marka Waida o něco lepší.

9a422854509f422bc09ecc8d08ec7526 39a788018e1790cadcc95d25282417d0 captainamerica454p20cy6

, ,
[Top]

New Avengers: Fear Itself

Scénář: Brian Michael Bendis
Kresba: Mike Deodato, Gabriele Dell’Otto

New-Avengers-14-coverNew Avengers je dlouhodobě skvělá série, kterou si pro sebe drží taktéž dlouhodobě skvělý Brian Michael Bendis. Fear Itself je jedním z těch „eventů“, kolem kterého udělali opět v Marvelu velký humbuk, ale nejedná se o nic světoborného – to však nazenamená, že by komiksy, které se v jeho době odehrávají, byly špatné. New Avengers jsou toho krásným důkazem.

Tato série sází spíše na avengerovské „outsidery“, takže žádný Captain America, Thor a Iron Man, ale Spider-man, Wolverine, Iron Fist, Luke Cage, Jessica Jonesová… Squirel Girl… A na každé z těhlech postav si dává Bendis mimořádně záležet – Spidey správně hláškuje, Wolverine skvěle drsňačí a Squirrel Girl se najednou stává oblíbenou postavou této série. V těchto číslech ji vidíme jako skromnou hodnou holku, kterou si Jessica Jonesová a Luke Cage najmou na hlídání svého malého mimča. Potřebují někoho se zvláštními schopnostmi, protože mají oba veřejnou identitu, a tak by mohlo být v ohrožení. A zde nebezpečí skutečně přijde, protože na New York zaútočili obří roboti řízení náckama, které vede zdánlivě nepřemožitelná, megamocná Sin, dcera Red Skulla. Jedním z cílů se stává i sídlo Avengers, kde Jessica s Lukem bydlí…

Jak už jsem říkal, tahle série je především o postavách, což se tu jasně ukazuje i na „kecacích“ stranách, kde jen vidíte jednotlivé hrdiny, jak promlouvají do kamery o tom, co se stalo. Tyto záběry jsou pak dramatické, ukazují nám myšlenky hrdinů, občas jsou vtipné a na konci jsou i zatraceně působivé. To platí obzvlášť v posledním čísle, ve kterém se Noví Avengeři rozhodnou najmout mezi sebe poměrně nečekaného superhrdinu… Daredevila.

V annualu se nám pak rozjíždí příběh o bývalém mocném superhrdinovi Wonder Manovi, který nejen že předtím odmítl stát se znovu členem Avengers, ale pohrozil jim, ať je ani nenapadne si znovu hrát na zachránce světa, že tím vše akorát zhorší. Superhrdinové ho očivídně neposlechli, a tak se jim jde pomstít.
Tohle je opravdu vynikající superhrdinská série, v níž Bendis ukazuje, jak rozumí superhrdinům a jak již mistrně ovládá komiksové médium. New Avengers vedou.

8/10

(Obsahuje New Avengers v2 14-16 + Annual 01)

7450ef0a111eecb670b1b86478758439652660mockinbird-avengers-fear-it

, , , , , , , , ,
[Top]

Outlaw Vol 3: Cantinière et Petits Soldats (Psanec 3: Kantýnská a vojáčci)

Scénář: Dieter
Kresba: Xavier Fourquemin

outlaw03_30082003Tak nějak zjišťuju, že evropské komiksy mi nejvíce sedí ty komediální. Tahle série má svou svébytnou kresbu (postavy jsou poměrně ošklivé a prim hrají odstíny hnědé), kterou jsem si skoro okamžitě zamiloval, a podobně tak příběh je velice povedený a vtipný.

Bývalý hrobař cestuje s prapodivnou partou (mezi kterými nechybí alkoholik a barová tanečnice snící o hvězdné kariéře) po stopách svého zemřelého otce, kterého nikdy nepoznal, ale zdá se, že je jedním z mála – kamkoliv se vrtne, hned se najde někdo, kdo jeho otce znal a něco mu o něm poví, a tak se v jeho hlavě začíná formovat jeho obraz. Často se však kvůli tomu dostává i do nebezpečí.

V této knize se hlavní hrdina vydává pomoct bývalému vojákovi, který znal jeho otce a potřebuje poslat určitý vzkaz, za což nabízí zajímavou sumičku peněz. Jenže to vše se odehrává na americkém území, kde právě probíhá válka Severu proti Jihu, takže o úplně bezpenou cestu nepůjde…

I další díl je skvělým zábavným komiksem, který vřele doporučuju.

8/10

outlaw_t3

[Top]

Lot 13

Scénář: Steve Niles
Kresba: Glenn Fabry

6a0105352227a9970c017ee464132d970d-800wiCo se stane, když se spojí zkušený scenárista Steve Niles a kreslíř Glenn Fabry, známý hlavně skrz své propracované obálky? V tomto případě vznikne zatraceně povedená hororová minisérie.

Lot 13 začíná ve stylu klasických moderních hororů – rodina se ubytuje v hotelu, ve kterém straší. To nezní kdovíjak originálně. Jenže Niles na to jde od lesa. Zaprvé duchové tu jsou hodně zajímavými (a často nechutně vypadajícími) bytostmi, které nejenže mají drsnou minulost z dob, kdy byli ještě lidmi, ale zajímavě se chovají i ve své nové podobě. Dokonce ani rodinka, i když je povahově spíše jen načrtnutá (ne z lenosti, ale spíše aby měl komiks řádné tempo), není žádná banda ukřičených stereotypů, ale jde o hrdiny, kteří si zasluhují, aby jim bylo fanděno.

Jak to tak u amerického hororového komiksu bývá zvykem, i tento si libuje v brutalitách. A s nápady Nilese a kresbou Fabryho jde pak místy o úchvatný gore-fest. U Fabryho je občas trochu nezvyk vidět jeho kresbu, která je „jednoduchá“ (tj. například nemá propracované barvy, které ji dělají třídemnzionální), a občas se jeho postavy šklebí až moc, na druhou stranu jeho cit pro detaily, živost a šokující násilí je tady vidět ve vrchovaté míře.

Pokud máte byť jen trochu rádi horory a nevadí vám nějaká ta kapka krve (a nějaké to vydloubnuté oko či uřezaná končetina), rozhodně neváhejte a komiks si přečtěte. Super.

8/10

2b47f5b856bb518b5c0cc575d53759c8 Lot-13_3 lot1321

, ,
[Top]

Les Yeux du Chat (Kočičí oči)

Scénář:  Alejandro Jodorowsky
Kresba: Moebius

les-yeux-du-chat-bd-volume-1-deluxe-30875Hmmm… tak tohle spíše ne, děkuji. Jde o to, že tahle věc má jistě svoji hodnotu, ale ono se to dá i horko těžko vůbec klasifikovat jako komiks. Cca 50 stran komiksu obsahuje totiž přibližně 25 celostránkových obrázků a 25 menších obrázků-„přechodů“ (kde je ale rovněž pouze jeden na jedné straně), což se sice dá poměrně efektivně číst, ale takto vyprávěný děj komiksu je samozřejmě minimální. Nejedná se ani moc o „kraťas“, spíše je to jenom jedna jediná scéna, která se snaží navodit nějakou atmosféru a možná je tam i nějaké podobenství či co… No, pro mě je to ale sakra málo.

Ano, kresba je tu hodně pěkná a pečlivá, ale to mi nestačí. V podstatě to je velmi miniaturní komiks, který aspiruje na velké umění. Ale já chci spíš komiks, než umění.

3/10

4660914258_239eee62a5_z lesyeuxduchat-2_905

,
[Top]

Gunslinger Girl Vol 6

Scénář: Yu Aida
Kresba: Yu Aida

74516-gunslinger_girl_vol6_superUž jsem u šestého dílu? To mi to utíká… no ale ještě jich mám dost před sebou. Každopádně na tuhle mangu už jsem se napěl dost chvály a rozhodně to nevypadá, že bych měl v dohledné době přestávat.

Předchozí díl byl hodně akční, zatímco zde se zase zpomalí a máme tu hodně příběhu – který stojí za to. Začátek je dosti náladový a spíše ukazuje atmosféru mezi různými holčičími zabijáky a jejich „bratry“, agenty, kteří se o ně starají. Za krátko se nám však rozjede hlavní příběh booku týkající se nové potenciální vražedkyně. Jde o strhující, drsnou a dojemnou záležitost o jedné holce z Ruska, která si nepřeje nic jiného než být baletkou, a i když má všechny předpoklady stát se jednou z nejlepších balerín, osud zavelí jinak…

Jako vždy komiks ohromí nádhernou kresbou plnou úchvatně prokreslených exteriérů či pěkně a relativně civilně nakreslenými postavami. Další skvělý díl.

8/10

3 6 26

[Top]